Ülesandeks on võtta oma elukas ja panna ta ekraanil põrkama selliselt, et põrkamine sõltub gravitatsioonijõust. Ülesannet saab lahendada mitmes järgus:
- Pane oma elukas lava ülemise ja alumise ääre vahele liikuma - kui jõuab alla, siis liikumise suund muutub üles, kui jõuab üles, siis liikumise suund muutub alla.
- Võta kasutusele muutuja eluka liikumise kiiruse kontrollimiseks. Proovi erinevaid kiiruseid.
- Pane kiirus sõltuma gravitatsioonist - mida lähemal lava alumisele servale, seda kiirem on liikumine.
- Lõpuks võid panna külgetõmbejõu mõjuma ka x-telje suunas.
Kuidas tuvastada seda, kas elukas on lava ülemise või alumise ääre lähedal? Tingimuslausega! Tuletan meelde, et tingimuslause on lause, mis kontrollib mingi tingimuse kehtivust ja selle põhjal otsustab, kas käiku läheb plaan A või plaan B.
- if (tõeväärtust tagastav lause) {
- plaan A
- }
- else {
- plaan B
- }
Tingimuslause else osa võib ka ära jätta.
- if (lava alumine serv) {
- muuda liikumise suunda
- }
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar